Belépés Regisztráció | Elfelejtett jelszó
2018. Június 18. Hétfő, Arnold, Levente
   
   
SZAKMAI ELIT DÍJÁTADÓ
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2018
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2017
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2016
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2015
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2014
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2013
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2012
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2011
EXKLUZÍV INTERJÚK
PR CÉGBEMUTATÓ
ÉLŐVILÁG - TERMÉSZET
AUTÓ - MOTOR
Bemutatkozik Lökkös Árpád karosszérialakatos
Faragó István karosszérialakatos mester
Bemutatkozik Auto-Ferrum BT.
Bemutatkozik Lökkös Árpád - karosszérialakatos mester
Luxus autók
Teszt
Forma1
Autó márkák
Érdekességek
Tuning
ESKÜVŐ
FASHION
GASZTRONÓMIA - KIVÁLÓ MAGYAR BORÁSZ
FOTÓ
ÉRDEKESSÉGEK - TATTOO
OTTHON
SZÉPSÉG & EGÉSZSÉG
REG - ENOR INFO

CINESTAR - A CITISTAR.HU videogaléria
a Videótartalmak feltöltése folyamatban, a galéria hamarosan indul...

Sokkoló luxusautók Genfben

Bizonyos értelemben sokkoló hatású az idei Genfi Autószalon, a luxusmárkák újdonságai alapján ugyanis egyértelmű, hogy nincs jövőjük a hagyományos belső égésű motoroknak. Hibrid és elektromos tanulmányok sokaságával találkozhat a publikum.

A bolygó kőolajkészletei végesek, így előbb-utóbb mindenképp véget ért volna a benzin- és dízelmotorok uralma. Néhány évtizednyi tartalék ugyan még van a földkéregben, az autógyártók viszont nem akarnak az utolsó pillanatig várni, már felkészültek az új korszakra.

Bizonyos értelemben sokkoló élmény végigsétálni a Genfi Autószalon újdonságai között, a tanulmányok között már mutatóba sincsenek hagyományos benzines vagy dízel modellek. A 2010-es kiállítás egyértelműen a hibrid és elektromos modellek uralmáról szólt, nincs mese, ez a jövő, a luxusmárkák is erre mozdultak el.

A nagyközönség számára ma, azaz csütörtökön nyílt meg a szalon, a sajtó képviselőinek azonban kedden és szerdán már megmutattak minden új modellt. Tényleg minden luxusmárka standján találni legalább egy alternatív koncepciót, megpróbáltuk összeszedni a legfontosabbakat.

Az Audinál az A1 mini bemutatását előzte meg a legnagyobb felhajtás, idén januártól intenzív kampánnyal népszerűsítette az autót a német márka, különféle előzetes anyagok és videók segítségével minden jó előre kiderült róla. Maga a leleplezés nem tartogatott tehát túl sok újdonságot, annál is inkább, hogy az A1 szériaváltozata szinte teljesen megegyezik az első tanulmánnyal.

Csupán a szériagyártásra alkalmatlan elemeket cserélték le, illetve a többi Audi-modellhez képest újdonság a friss Single Frame hűtőrács. A 2008-as A1 Sportback tanulmányhoz hűen a felső részhez szúrtak be egy-egy törést jobbra és balra, így a gondos kerekítések ellenére is olyan, mintha egy hatszög lenne.

Elektromos változatot is bemutatott az A1-ből az Audi Genfben, a konnektoros hibrid az ingoldtadtiak első hasonló tömeggyártású modellje lehet. Hasonlóan a korábbi elektromos koncepciókhoz, a mini is az e-tron utónevet kapta, villanymotorját az első tengelyre építették.



83 lóerő az elektromos egység tartós teljesítménye, de 102 lóerő leadására is képes. Indulástól 150 Nm a nyomaték, az elérhető maximum 240 Nm. A váltó a lehető legegyszerűbb, csak előre- és hátrameneti, valamint üres fokozata van. Lítium-ion akkumulátorok táplálják a villanymotort, a hatótávolság 50 kilométer.

Még városban sem biztos, hogy ennyi elegendő, generátorként egy apró, 254 köbcentis Wankel-motort építettek a csomagtartó alá. Teljesítménye mindössze húsz lóerő, tankja 12 literes, de így is további 200 kilométeres hatótávolságot biztosít. A kombinált átlagfogyasztás 1,9 liter száz kilométerenként, a szén-dioxid-kibocsátás kilométerenként mindössze 45 gramm.

Szintén tanulmányként debütált az A8 hibrid, amelybe kétliteres turbómotor került az elektromos egység mellé. 211 lóerőt és 350 Nm-es nyomatékot tud a belső égésű blokk, a villanymotor 45 lóerős, nyomatéka 211 Nm. Kombinált teljesítményként 245 lóerőt és 480 Nm-es nyomatékot adott meg az Audi, a hibrid A8 7,6 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. Fogyasztása 6,2 liter, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 144 gramm. Lítium-ion akkumulátorok teszik teljessé a rendszert, amely már idén megjelenik a Q5-ben. Lerántották a leplet a 450 lóerős RS5-ről is.

Concept 5 Series ActiveHybrid néven mutatta be az 5-ös tanulmánynak szánt hibrid változatát a BMW, soros, hathengeres benzines blokkot kombináltak elektromotorral. Azt állítják a bajorok, hogy az X6 és a 7-es limuzinban használt technológiát fejlesztették tovább, ennek köszönhetően tíz százalékkal sikerült csökkenteni az ezúttal 306 lóerős együttes teljesítményű rendszer fogyasztását és károsanyag-kibocsátását.

Pontos adatokat a BMW nem hozott nyilvánosságra, mindenesetre a 7-esben 9,4 litert fogyaszt a 465 lóerős teljesítményű hajtáslánc. A 7-esből ismert, nyolcfokozatú ZF-automata váltót és állófűtést is megkapta a hibrid 5-ös, természetesen van start-stop rendszer is. Gyorsításnál extra löketet ad az elektromotor, de rövid ideig tisztán elektromos hajtással is képes működni a hibrid 5-ös.

Egy szobornak álcázott tanulmánnyal már Detroitban megmutatta a Mercedes, hogyan képzeli el a jövőt, akkor még csak a Gorden Wagener főtervező által álmodott új arc látszott. Genfre kicsomagolta a koncepciót a német gyár, az F800 Style névre keresztelt showcar egy négyajtós kupés belépőmodellt vetít előre.



Méretei és formavilága alapján a CLC helyére léphet az újdonság, piaci premierjére azonban még várni kell néhány évet. Valamikor 2013-ban debütálhat a nagyobb CLS kistestvéreként, a futurisztikusnak tűnő megoldások egy részétől addig biztos el kell majd búcsúzni.

Hajtásláncból kétfélét álmodtak a LED-es első és hátsó lámpákkal készült tanulmányhoz, konnektoros hibrid és üzemanyagcellás is lehet, utóbbi 600 kilométeres hatótávolságot biztosít és 136 lóerős elektromotor hajtja. Konnektoros hibridként egy 109 lóerős villanymotor egészíti ki a 300 lóerős, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotort. Tisztán elektromos üzemmódban 30 kilométert képes megtenni az autó, átlagfogyasztása 2,9 liter.

Már az Infinitinek is van alternatív modellje, az M35 Hybrid szintén Genfben mutatkozott be a nagyközönségnek. Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású újdonság 3,5 literes, V6-os szívómotorja elektromos és regenerációs üzemmódban teljesen lekapcsol, ezáltal csökken a mechanikai ellenállás és javul a villanymotor hatékonysága.

A hibridbe gyors feltöltési és kisütési ciklusokra képes, és a hasonló méretű hagyományos akkumulátoroknál kétszer hatékonyabb lítium-ion telepek kerültek. Az erőátvitelről az Infiniti adaptív vezérlőprogrammal ellátott, hétfokozaú automata sebességváltójának módosított változata gondoskodik, ez a váltómű abban különbözik a többi Infinitiben használt ASC sebességváltótól, hogy nincs benne nyomatékváltó, ezért nem kell számolni ennek veszteségével. A nyomatékváltó elhagyása közvetlenebb működést eredményez, a visszaváltás a manuális sebességváltóval felszerelt autókhoz hasonlóan egyetlen mozdulattal elvégezhető.

A villanymotor névleges teljesítménye 68 lóerő, nyomatéka 270 Nm. Ha maximális gyorsítóerőre van szükség, a villanymotor a V6-os blokk munkájára rásegítve hajtómotorként működik, ugyanakkor képes generátorként is dolgozni, hasznosítva a fékezéskor és lejtmenetben keletkező energiát. A végleges teljesítmény-, gyorsulási és fogyasztási adatok közzététele későbbre várható.



Szentségtörésnek tűnhet, de még a Ferrari is készített egy hibridet Genfre, az alapokat az 599 GTB Fiorano adja. Természetesen egyelőre csak tanulmány a kétüléses sportkocsi, melynek villanymotorját lítium-ion akkumulátorok táplálják. "Vigyázat" és "magasfeszültség" feliratok jelzik, hogy hova nem szabad nyúlkálni a hibridben.

Nem meglepő módon hátulra építették a benzines blokkot támogató villanymotort, amely kerekeb száz lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 149 Nm. A hibrid komponensek miatt körülbelül egy mázsával nehezebb a hibrid benzines társánál, de a plusz lóerők miatt így is jobb súly/teljesítmény aránnyal büszkélkedhet az 599 GTB HY-KERS Hybrid Concept.

A Porsche rögtön két hibriddel is készült, az egyik alapjául a 911 GT3 R-t használta. Két elektromotort kapcsoltak a 480 lóerős, négyliteres sorhatos motorhoz, alapból hátsókerék-hajtású a GT3 R, a villanymotorok azonban az első tengelyre kerültek, lényegében összkerékhajtásúvá változtatva a konstrukciót.

Ami igazán érdekes az új Porschében, hogy a mérnökök Forma-1-es technológiát alkalmaztak benne. Az utasülés helyére egy lendkerék került, amelyet a fékezéskor keletkező energia pörget fel, akár negyvenezres percenkénti fordulatszámra. A Forma-1-ben a Williams fejlesztett lendkerekes KERS-rendszert, ezt adták át a Porschének az angolok. Az összegyűjtött energiát gombnyomásra lehet az első kerekekre küldeni, körülbelül hat-nyolc másodpercig tart ki a 160 lóerős plusz.

918 Spyder néven érkezett egy nyitott tetős hibrid, amelynek 500 lóerős, 3,4 literes, 9200-as fordulatszámig pörgethető V8-asa mellé két elektromotort építettek, amelyek további 218 lóerőt tesznek hozzá a csúcsteljesítményhez. Irtózatos erő rejlik a kabrióban, gyorsabb a Porsche jó néhány legendás modelljénél, még a Carrera GT-nél is.

Fogyasztása mindössze három liter, a százas sprintet 3,2 másodperc alatt futja, végsebessége pedig 320 km/óra. Hétfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja az erőt mind a négy hajtott kerékre, a villanymotorokat tápláló lítium-ion akkumulátorokat folyadék hűti.



Négy különböző vezetési mód választható ki a kormányra szerelt kapcsoló segítségével, a tisztán elektromos E-Drive 25 kilométeres hatótávolságot biztosít. Hibridként a benzines és elektromotorok is dolgoznak, de takarékos üzemben, Sport Hybrid módban már a teljesítményen van a hangsúly. A nyomaték nagy része már a hátsó kerekekre jut, de az igazi élményautózást a Race Hybrid mód biztosítja.

Bemutatták az új, elődjénél dinamikusabb Cayenne-t is, amelyből természetesen szintén készült benzines-elektromos kivitel. A hibrid verzióban az Auditól származó 333 lóerős, kompresszoros, háromliteres V6-os társa egy 47 lóerős, lítium-ion akkumulátorokkal táplált villanymotor. Együttesen 380 lóerő leadására képes a két motor, vagyis alig marad el a hibrid a Cayenne S teljesítményétől.

Kiszedték a Lotus Evorából a Toyota-féle V6-ost, helyére egy konnektoros hibrid rendszert építettek, melyben két elektromotor található. Ezeket a hátsó kerekek mellé építették, teljesítményük egyenként 207 lóerő, így máris érthetővé válik, hogy a koncepció miért éppen a 414E nevet kapta. A villanymotorokat tápláló lítium-ion akkumulátorok közönséges fali konnektorból tölthetőek újra, menet közben a 47 lóerős, 1,2 lóerős generátor-benzinmotor kapcsolódik be az akkuk töltésébe, ha szükség van rá.

Kevesebb mint négy másodperc alatt éri el a hatvan mérföldes, azaz 96 km/órás tempót a hibrid Lotus, tisztán elektromos hajtással 56 kilométert tud megtenni. Váltója igazából nincs a tanulmánynak, az elektromotorok nyomatékát elektronika osztja be, de beépítettek egy sport módot, mely egy hétfokozatú váltó működését szimulálja. Hanggenerátorról is gondoskodtak a mérnökök, V6-os és V12-es muzsika is megszólaltatható.

Szerencsére azért benzines újdonság is volt: ugyan a Lamborghininek is megvannak a maga hibrid tervei, az olasz gyár nem készült benzines-elektromos modellel a Genfi Autószalonra. Ehelyett egy igazi benzinest tolt reflektorfénybe, igaz, hatalmas újdonságról nem beszélhetünk vele kapcsolatban.

Gallardo eddig is volt, lesz is még, most csak annyi történt, hogy izmosabb változat készült belőle. Ezúttal az LP 570-4 Superleggera névre keresztelt kivitel érkezett, amely valamivel erősebb és könnyebb, mint az LP 560-4. Az 5,2 literes, V10-es motort a névben szereplő 570 lóerőre erősítették, ez tíz lóerős pluszt jelent az LP 560-4-hez képest. A nagyobb teljesítmény mellé kisebb tömeg társul, ugyanis az utastérben szinte mindent szénszálas elemre cseréltek ki.



Idén 15. születésnapját ünnepli a Koenigsegg, ennek tiszteletére pedig újdonságot mutatott be Genfben. Agera névre keresztelték a divatos LED-es fényszórókkal és lámpákkal szerelt szupersportkocsit, amely szokás szerint a jól ismert CC-re épül.

Hossza 4,29, szélessége 1,99, magassága pedig 1,12 méter. Szénszálas erősítésű az alumínium alapú váz, a segédkeretek szintén a könnyű fémből készülnek. A karosszéria karbonszálas anyag és kevlár keverékéből áll össze, teteje levehető. A Koenigsegg saját fejlesztésű, 4,7 literes, alumínium blokkos, duplaturbós V8-asa került az autóba, az Euro 4-es normának megfelelő motor 910 lóerős, 1000 Nm-es nyomatéka pedig már 2860-as percenkénti fordulatszámnál rendelkezésre áll. Az 1100 Nm-es maximumig 5100-ig kell pörgetni a motort.



Központi adminiszrátor (deluxe)


nyomtatható változat nyomtatható változat ajánlás e-mailben ajánlás e-mailben ugrás a lap tetejére ugrás a lap tetejére
 
Hírek Fórumok Szavazások  
A skót whisky története
Összefoglaljuk, mit érdemes tudni a whiskyről,
Playboy története

A Playboy egy amerikai erotikus életmód magazin, alapították 1953-ban Hugh Hefner és társai,

5 dizájnos beltéri kert
Ha nem kertes házban élünk, mit több, még erkélyünk sincs, attól még lehet saját kertünk akár
Pálya Gyorsbüfé menü ajánlata
Menü ajánlatunk: Zöldséges májgaluskaleves -Tejszínes pulykacsíkok Penne tésztával
10 tipp egy New York-i kiruccanáshoz
Híres hamburgerek
A sors és az amerikai fast food ipar nagy iróniája,
A férfiélet a főcímtől a stáblistáig
HT2 ismét introspektív üzemmódba kapcsol, és elmereng a férfiélet különböző szakaszain.
Bizarr képek a London Fashion Week-ről
Brit, francia, ír és holland divatmágusok sokkoló látvány keretében mutatták be a 2010-es őszi-téli kollekciót
Néhány ok, amiért nem éri meg rámenősködni a nőnek
Ha egy nő túl zárkózottan reagál a közeledésre, azzal könnyen zavarba hozhatja a férfiakat.
Indiai techno music - video
Indiai techno music - video
Legyen a kezdőlapom | Hozzáadás a kedvencekhez | Médiaajánlat | Impresszum | Felhasználási feltételek | Szerzői jogok
Copyright © 2008. Citistar. - All rights reserved.