Belépés Regisztráció | Elfelejtett jelszó
2018. Szeptember 18. Kedd, Diána
   
   
SZAKMAI ELIT DÍJÁTADÓ
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2018
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2017
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2016
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2015
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2014
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2013
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2012
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2011
EXKLUZÍV INTERJÚK
PR CÉGBEMUTATÓ
ÉLŐVILÁG - TERMÉSZET
AUTÓ - MOTOR
ESKÜVŐ
FASHION
GASZTRONÓMIA - KIVÁLÓ MAGYAR BORÁSZ
FOTÓ
ÉRDEKESSÉGEK - TATTOO
OTTHON
SZÉPSÉG & EGÉSZSÉG
REG - ENOR INFO

CINESTAR - A CITISTAR.HU videogaléria
a Videótartalmak feltöltése folyamatban, a galéria hamarosan indul...

Ázsiai diéta – heti 2-3 kiló mínusz

Az ázsiai nők többsége irigylésre méltó, vékony alkatú szépség – akik látszólag bármit megehetnek, anélkül, hogy elhíznának. Ha meg akarod fejteni a titkukat, nem annyira genetikai, mint inkább táplálkozásbeli fortélyokra kell gondolnod...

Az ázsiaiak mindig is nagy hangsúlyt fektettek testi és szellemi harmóniájukra és az egészséges étkezésre – valószínűleg ezért élnek tovább, és ezért karcsúbbak, mint más népcsoportok. Ha odafigyelsz az étkezéseidre – az ázsiai módszert alkalmazod –, nemcsak 2-3 kilótól szabadulhatsz meg hetente, hanem az egészséged megóvásáért is nagy lépéseket teszel.

A diéta előnyei

Egy hét alatt 2-3 kilóval könnyebb lehetsz.
Ha tartósan így táplálkozol - tovább élhetsz.
Megakadályozod a cukorbetegség kialakulását.
Csökkentheted a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának esélyét.

Mi a titok?

Az ázsiai diéta több ezer éves hagyományokra vezethető vissza, alapja a növényi alapú, rostban, ásványi anyagokban, antioxidánsban és nyomelemekben gazdag táplálkozás – és az erre épülő táplálkozási piramis.
A piramis legalsó szintjén állnak azok az ételek (táplálékok), melyekből a keleti népek a legtöbbet fogyasztják, majd ahogy haladunk fölfelé, az egyre kevesebb szerepet kapók, végül az egyáltalán nem hangsúlyos – fontos – élelmiszerek következnek.

Hogy épül fel a piramis?

A legalsó, napi szinten fogyasztható élelmiszerek közé tartozik a rizs (minden mennyiségben), a teljes kiőrlésű gabona (és az ebből készült kenyerek, tészták) és a szója.
A második „emeleten” foglalnak helyet a gyümölcsök (főként a banán, mandarin, mangó, dinnye, ananász, szőlő), a zöldségek (hagyma, káposzta, zöld leveles zöldségek). Ezt követik a növényi magvak, olajok.

A következő szinten a tengeri herkentyűk és a halak foglalnak helyet, és csak egy újabb emelettel feljebb foglal helyet a tojás (módjával), és hetenkénti fogyasztással következnek a tejtermékek és a szárnyasok. Az édesség még ennél is feljebb került – csak nagyon ritkán fogyasztható, csak úgy, mint a vörös húsok (havi rendszerességgel).

A diéta elengedhetetlen kelléke az antioxidánsokban gazdag zsírégető zöld vagy fekete tea, és a nem túl megerőltető, de napi szinten végzett testmozgás (biciklizés, séta).

Egy heti mintaétrend

1. nap
reggeli: csümölcssaláta (déli gyümölcsökből), 3 dl zöld tea
ebéd: kesudiós sült rizs
(25 dkg főtt rizs, 4 evőkanál növényi olaj, 1 sárga húsú paprika, 10 dkg uborka, 3 újhagyma, negyed ananász, 8 dkg kesudió)
A rizst keverd össze a wokban a növényi olajon megpirított, apróra vágott zöldségekkel, enyhén sózd, borsozd meg, majd pirítsd tovább néhány percig.
vacsora: párolt lazac, zöldsalátával

2. nap
reggeli: puffasztott rizsszelet, negyed ananász, 3 dl zöld tea
ebéd: tofusaláta
(10 dkg tofu, 2 szál zeller, fél csokor retek, 1 teáskanál szezámmag, 1,5 evőkanálnyi növényi olaj, 2 teáskanál citromlé, 1 teáskanál reszelt gyömbér, friss koriander, só, bors)
Pirítsd meg a szezámmagot. A tofut vágd kockára, sózd, borsozd meg és süsd aranybarnára egy teáskanál olajon, majd add a felkarikázott zöldségekhez. Keverj el egy evőkanál olajat a citromlével és a gyömbérrel, majd add a többi hozzávalóhoz és szórd meg friss korianderrel.
vacsora: csümölcssaláta (déli gyümölcsökből)

3. nap
reggeli: 2 tojásból rántotta (növényi olajon), 1 szelet pirítós (teljes kiőrlésű lisztből készült kenyérből), 3 dl zöld tea
ebéd: édes-savanyú káposzta
(15 dkg káposzta, 1 zöldpaprika, 1 pirospaprika, 1 kávéskanál cukor, 1 evőkanál almaecet, fél evőkanál szójaszósz, 2 evőkanál olívaolaj)
A fűszereket a só kivételével keverd el egy tálkában. Az olívaolajat hevítsd fel, tedd bele a felaprított paprikát és a káposztát, majd állandó kevergetés mellett add hozzá a fűszereket. Kis lángon süsd még pár percig, és sózd meg ízlés szerint.
vacsora: sült zöldségek, 3 evőkanál rizs

A diéta követői kerülik a telített zsírsavakat, az állati eredetű fehérjéket, és a vasat a magvakból és a hüvelyes növényekből, illetve a sötétzöld leveles zöldségekből pótolják.

4. nap
reggeli: 2 dl zsírszegény joghurt gabonapehellyel, 3 dl zöld tea
ebéd: kókuszos pulykaragu
(50 dkg pulykamellfilé, 20 dkg újhagyma, 4 dl kókusztej, 1 piros húsú paprika, 2 evőkanál szójaszósz, bazsalikom)
Forrald fel wokban a kókusztejet, tedd bele a csíkokra vágott pulykamellet és főzd néhány percig. Add hozzá a kockára vágott zöldségeket és párold további 4 percig. Ízesítsd a szójaszósszal, a finomra vágott bazsalikommal és kevés cukorral.
vacsora: főtt rizs paradicsommal

5. nap
reggeli: 1 banán, 1 pohár zsírszegény, natúr joghurt, 3 dl zöld tea
ebéd: tengeri hal mogyoróval
(1 tengeri halfilé, 1 közepes vöröshagyma, 1 kávéskanál cukor, 1 kávéskanál liszt, 2 evőkanál szójaszósz, 1 tojás, 10 dkg őrölt mogyoró)
Vágd négy felé a halfilét, apróra a hagymát. A szóját alaposan keverd ki a cukorral és a liszttel. Forgasd bele a halat, majd a mogyoróba, és az olajban süsd ki hirtelen a halszeleteket.
vacsora: déli gyümölcsökből készült saláta, 3 evőkanál főtt rizs

6. nap
reggeli: 2 szelet puffasztott rizs, negyed ananász, 3 dl zöld tea
ebéd: ázsiai tésztasaláta
(12 dkg csirkemellfilé, 5 dkg brokkoli, 5 dkg spárga, 1 piros húsú paprika, 2 evőkanál szójaszósz, 1 evőkanál citromlé, 1 teáskanál szezámmal, só, bors, 10 dkg metélt tészta)
Sózd, borsozd meg a húst és növényi olajon süsd meg mindkét oldalát. A konyhakész spárgát és brokkolit vágd apróra, illetve szedd rózsáira, és párold meg. A tésztát főzd ki. A citromlét keverd össze a szójaszósszal, kevés sóval és borssal, majd forgasd bele a kifőtt tésztát és zöldségekkel, a csíkokra vágott paprikávt. A felszeletelt húst tálald a szezámmal megszórt tésztasalátával.
vacsora: wokban párolt zöldségek (hagyma, uborka, paprika, cukkini fokhagymával, korianderrel, enyhén megsózva, borsozva) 3 evőkanál rizzsel

7. nap
reggeli: gyümölcssaláta (déli gyümölcsökből), 3 dl zöld tea
ebéd: tojástekercs
(3 dkg rizs, 2 tojás, 1 piros húsú paprika, 2 evőkanál rizsecet, 1 teáskanál méz, 5 dkg friss, szójacsíra, só, bors)
A sóval, borssal ízesített tojásból készíts rántottát, majd tedd tányérra és szedd rá a néhány csepp szójaolajjal megfőzött rizst, és a felkockázott paprikát. Csavard a rántottát palacsintává és locsold meg a rizsecetből, a mézből és 1 teáskanál vízből elkevert öntettel. A szójacsírával tálald.
vacsora: Fél sárgadinnye, 3 evőkanál rizs

Tízóraira és uzsonnára válassz egy déli gyümölcsöt, vagy fogyassz egy kis csészényi növényi magvat.

A diéta ideje alatt a tea mellé igyál meg naponta legalább 2,5-3 liter szénsavmentes ásványvizet!



Központi adminiszrátor (nana)


nyomtatható változat nyomtatható változat ajánlás e-mailben ajánlás e-mailben ugrás a lap tetejére ugrás a lap tetejére
 
Hírek Fórumok Szavazások  
Átszúrva 18+(Csak felnőtteknek! 18 éven felülieknek)
Képek
Az infraszauna
Az infraszaunázás során az infra sugarak
Brad Pitt és Renée Zellweger sztriptízzel kereste kenyerét
Brad Pitt (46) és Renée Zellweger (41) kicsit talán kilóg a sorból,
A lábápolás ugróiskolája

Nyáron mindenki selymes, puha bőrről álmodik, hogy lábaik szépen és egészségesen mutassanak a szandálban is.

Szexuális problémák dohányossal vagy dohányosként
A dohányzásra sajnos sokan éppen azért szoknak rá, mert úgy gondolják,
Megvágott csuklók, gyermekkori depresszió
A gyermek- és fiatalkori depresszió szörnyű következményekkel járhat.
A világ legszebb akváriumai
A tenger titkai mindig érdekelték az embereket.
Egészséges barnulás külső és belső bőrvédelemmel
Strandszezon van, nem csoda hát, hogy mindenki szeretne szebb és egészségesebb bőrszínt,
Interjú Kirschner Anna fotóssal, az Anna Kirschner Photostudio vezetőjével
Interjú Kirschner Anna fotóssal, az Anna Kirschner Photostudio vezetőjével
Sexi 18+
Az erotikus tartalom miatt az oldalt csak 18 éven felüliek látogathatják!
Legyen a kezdőlapom | Hozzáadás a kedvencekhez | Médiaajánlat | Impresszum | Felhasználási feltételek | Szerzői jogok
Copyright © 2008. Citistar. - All rights reserved.