Belépés Regisztráció | Elfelejtett jelszó
2017. December 11. Hétfő, Árpád
   
   
SZAKMAI ELIT DÍJÁTADÓ
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2017
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2016
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2015
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2014
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2013
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2012
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2011
EXKLUZÍV INTERJÚK
PR CÉGBEMUTATÓ
ÉLŐVILÁG - TERMÉSZET
AUTÓ - MOTOR
Bemutatkozik Lökkös Árpád karosszérialakatos
Faragó István karosszérialakatos mester
Bemutatkozik Auto-Ferrum BT.
Bemutatkozik Lökkös Árpád - karosszérialakatos mester
Luxus autók
Teszt
Forma1
Autó márkák
Érdekességek
Tuning
ESKÜVŐ
FASHION
GASZTRONÓMIA - KIVÁLÓ MAGYAR BORÁSZ
FOTÓ
ÉRDEKESSÉGEK - TATTOO
OTTHON
SZÉPSÉG & EGÉSZSÉG
REG - ENOR INFO

CINESTAR - A CITISTAR.HU videogaléria
a Videótartalmak feltöltése folyamatban, a galéria hamarosan indul...

Tökéletes harmónia - Nissan Murano

A Nissan Murano második generációja végre megérkezett hazánkba. Az autó továbbra is különleges formavilága mellett kifinomultabb lett elődjénél. A tesztelés során arra voltunk kíváncsiak, hogy az amerikai piac igényei alapján készült négykerekű megállja-e a helyét az európai konkurenciával összehasonlítva.


 Vajon van olyan jó az új Murano, mint<br> az európai konkurensek? - 40<br> kép a galériában
Vajon van olyan jó az új Murano, mint
az európai konkurensek?

A szabadidőautók piaci részesedése az elmúlt években jelentősen megugrott, a négykerék-meghajtású, megemelt, közútra épített luxus "terepjárók" pedig nem csak az Egyesült Államokban, hanem az öreg kontinensen is egyre elfogadottabbá és gyakoribb látvánnyá válnak az utakon, hiszen vitathatatlan az a tény, hogy rengeteg előnnyel rendelkeznek a hagyományos felépítésű négykerekűekkel összehasonlítva. Az autógyártók természetesen megpróbálnak minél jobban megfelelni a vásárlók igényeinek, így manapság már szinte minden komolyabb gyártó kínálatában szinte kötelező (legalább) egy SUV, vagy úgynevezett crossover bemutatása. A Nissan több hasonló modellel büszkélkedhet, hiszen ott van többek között a Qashqai, az X-Trail, a Navara, valamint a Pathfinder, de a tavalyi év végén elérkezett hazánkba a gyártó luxusterepjárója, a második generációs Murano is. Az autót egy egész héten át nyúzhattuk, mi pedig az autó faggatása során arra a kérdésre próbáltuk megkapni a választ, hogy vajon hozza-e a japán, de az amerikai piacra tervezett szabadidőautó az európai konkurens modellek színvonalát.


 A második generáció formája is elüt<br> az átlagtól - galéria
A második generáció formája is elüt
az átlagtól

A négykerekű egyébként csak hazánkban számít vadonatúj modellnek, hiszen az Egyesült Államokban már több mint egy éve kapható a típus. Az autót a Nissan mérnökei alaposan áttervezték és igaz ugyan, hogy alapkoncepciója és fő elemei, technikai megoldásai nem változtak, ám mégis teljesen megváltozott. Formavilágát tekintve már az elődmodell is egy üde színfolt volt a kategóriában, ezt a vonalat pedig az új Murano is továbbviszi, hiszen nem egy klasszikus felépítésű SUV: formája legtöbb konkurensénél gömbölydedebb, kicsit pufi, a különleges első fényszórók és az óriási hűtőmaszk azonban elölről igazán morcos tekintetet kölcsönöz a típusnak, hátulról pedig a döntött ötödik ajtó, a kétoldali, méretes kipufogóvégek és a szintén nem túl szokványos lámpatestek teszik különlegessé. Formája kissé megosztja a véleményeket: többen is azt mondták, hogy az elődmodell szerintük szebb volt, ám nekem személy szerint nagyon bejött az újdonság dizájnja, kifejezetten szépnek tartom. A tesztautó kellemes barnás színe is passzolt a formavilághoz, az összképet pedig az alapáron járó elegáns, 18 collos alumínium felnik tovább javították. Az óriási, több mint 4,8 méter hosszú és 1,9 méter széles autó fényezésének egyébként van egy igazán hasznos érdekessége, mégpedig az, hogy öngyógyítja magát, ami annyit jelent, hogy az apróbb karcolásokat egy speciális gyanta segítségével pár napon belül eltünteti, a nagyobbak mélységét pedig mérsékli.


 Elöl-hátul óriási a helykínálat - galéria
Elöl-hátul óriási a helykínálat

Helyemet az utastérben elfoglalva az első gondolatom az volt, hogy a beltér óriási, mind az első, mind pedig a hátsó sorban minden irányban fejedelmi helykínálat jellemzi a Muranót. Ráadásul nem csak tágas, hanem jó amerikai modell szokásához híven rettentően kényelmes is, az autóban négy személy a luxuskategóriához hasonló komfortérzet élhet át, aki ide beül, tényleg nehezen akar kiszállni. Az alapáron járó bőrkárpitozás puha és minőségével is minden rendben van, a méretes első fotelokat (ahogyan a kormányoszlopot is) pedig természetesen elektromotorok mozgatják. Az autó egyébként mindenhol telis-tele van elektromotorokkal: az említetteken kívül a ledöntött hátsó üléstámlákat is gombnyomásra állíthatjuk vissza (itt jegyzem meg, hogy a hátsó támlák dőlésszöge is állítható), ezen kívül pedig a csomagtér ajtaját is hasonló módon nyithatjuk - csukhatjuk. A néha igazán hasznos funkció lassúsága és kukásautóhoz hasonlatos sípolása miatt kissé idegesítő, ám a vezetőülésből egy gombnyomásra kikapcsolható és így hagyományos módon is kezelhetjük az ötödik ajtót. Az utastérben alkalmazott anyagok minőségére szintén nem panaszkodhatunk, hiszen simán elérik a kategóriában elvárható színvonalat, minden kellemes tapintású, a szép alumínium berakások valóban alumíniumból készültek, ráadásul a kezelőszervek is kellemes tapintásúak, az egyedüli negatívum, hogy néhány helyen megmaradtak a szokványos, előző évezredből ránk hagyott gombok (például az ülésfűtés kapcsolói). Jut eszembe, hogy a műszerfal is megérdemel pár kedves szót, hiszen véleményem szerint gyönyörűre sikeredett, a kellemes narancssárgás megvilágításban méltóságteljesen pompázik, jó ránézni.


 Szép formák, kellemes anyagok az utastérben<br> - galéria
Szép formák, kellemes anyagok az utastérben


Az ergonómia szintén rendben van, egyedül a fedélzeti számítógép műszerfal mellé elhelyezett kapcsolói érdemelnek fekete pontot. Nem igazán értem, hogy a kormányon miért nem lehetett elhelyezni egy gombot, amivel vezérelni lehetne azt és így nem kéne állandóan levennünk kezünket a kormányról. A Murano kényelmi felszereltsége minden igényt kielégít és az a legszebb az egészben, hogy szinten minden alapáron jár, szöges ellentétben európai konkurenseivel, ahol minden apróságnak külön megkérik a pénzét. Nem is sorolom fel a Murano szolgáltatásait, hiszen tényleg szinte minden megtalálható benne. Sokak örömére szolgálhat, hogy a hátsó ülések is két fokozatban fűthetőek, így az ott utazók sem fázhatnak fel a bőrfotelektől a hideg téli napokon. A 11 hangszórós BOSE hifiből gyönyörűen szól a zene, vagy épp a feláras (ám kissé értelmetlen) hátsó, tetőből kihajtható DVD-s szórakoztató rendszer lejátszójába behelyezett film. A Murano csomagtartójában már sajnos nem olyan fényes a helyzet, mint utasterében, hiszen méretéhez képest igazán szerény űrtartalommal rendelkezik: térfogata mindössze 402 literes, ami leginkább kis magasságának köszönhető (mentségére legyen szólva, hogy alatta legalább teljes értékű pótkereket találhatunk). A hátsó ülések ledöntésével természetesen további litereket nyerhetünk, ám ilyen állapotban is elmarad a konkurens modellek ilyen téren mutatott képességeivel.


 Gombnyomásra indul a 350Z-ből örökölt<br> erőforrás - galéria
Gombnyomásra indul a 350Z-ből örökölt
erőforrás

Miután beültem az autóba és a vezetőülésben kényelmesen elhelyezkedtem (azaz elpöffeszkedtem), már alig vártam, hogy beindíthassam a több díjat is bezsebelt V6-os erőforrást. A Startgomb benyomása után mély, ám halk hörgéssel kelt életre a Nissan 350Z-ből örökölt 3,5 literes erőforrás, sejtetve azt, hogy itt bizony komoly erők dolgoznak a motorháztető alatt. A Muranóba a 256 lóerőre visszafojtott és inkább nyomatékra hangolt benzineshez a mérnökök egy "fokozatmentes", CVT rendszerű automataváltót kapcsoltak, amitől előre is kirázott a hideg, ám titokban reménykedtem, hogy a nagy nyomaték miatt nem lesz vészes a váltó produktuma. Szerencsére nem is lett, a CVT gyönyörű harmóniában él az erős benzintemetővel: továbbra is furcsa ugyan az, hogy padlógázas gyorsítások során a motor folyamatosan hatezres fordulaton bőg, ám csodálatos hangja miatt ez sem zavart igazán. A váltások hiány pedig jót tesz a komfortérzetnek, ráadásul a váltó minden helyzetben résen van és megpróbál alkalmazkodni a sofőr igényeinek. Korunk elvárásainak megfelelően természetesen kézzel is kapcsolgathatunk a hat előre programozott fokozat között, ám erre nem sok szükség van, maximum akkor jöhet jól, amikor egy hegyi szerpentinen lefele haladva jobban ki szeretnénk használni a nagy erőforrás hatásos motorféket. A Murano menetteljesítményeivel kapcsolatban egyébként nem szeretnék túl sokat fecsegni: a motor minden helyzetben tökéletesen elegendő erőtartalékokkal ruházza fel az üresen is 1,9 tonnás óriást és mindegy, hogy hatvannal, vagy száznegyvennel megyünk, padlógázra minden esetben becsületesen megindul.


 Az okos CVT váltó jól harmonizál a nyomatékos<br> V6-os motorral - galéria
Az okos CVT váltó jól harmonizál a nyomatékos
V6-os motorral

A fogyasztás terén természetesen csodák nincsenek, egy összkerekes, automataváltós, közel kéttonnás szabadidőautóban egy 3,5 literes benzinmotornak szüksége van az üzemanyagra. Sok üzemanyagra. Ám nem kell megijedni, a betondzsungelből kiszabadulva abszolút tolerálható a fogyasztás: igaz ugyan, hogy városban forgalomtól és gázpedálkezeléstől függően 13-17 litert zabál a Murano, ám egy 350 kilométeres, országúton abszolvált balatoni túra során sikerült megállítani 9 literből, autópályán pedig stabil 140-nel úszva nem kért többet 10 liter benzinnél száz kilométerenként. Itt jegyzem meg, hogy a hangszigetelés nagyon jól sikerült, a Murano nagy sebességnél is szinte hangtalanul suhan, jelentősen megerősítve ezzel a luxusérzetet.


 Nagyon jól eltalálták a Murano futóművét<br> - galéria
Nagyon jól eltalálták a Murano futóművét


Az autót egyébként kimondottan jó vezetni. Nem csak az erőforrás többszólamú, gyönyörű hangja és meggyőző ereje vált ki szeretetet, hanem a futómű hangolása is. Ennyire jól eltalált futóművet igazán ritkán láthatunk: abszolút nem rugózik keményen a Murano és nagyon jól csillapít, hiszen még Budapest borzalmas útjain is hangtalanul és nyugodtan suhan végig, kanyarokban azonban meglepően gyors. Felépítéséhez képest alig dől, semlegesen fordul és nagyon jól irányítható, a menetstabilizáló elektronika pedig készségesen és szinte észrevétlenül dolgozik, amikor szükség van rá. A kormányzás is megfelelően pontos és elegendő visszajelzést ad, a fékek pedig szintén határozottan dolgoznak, bármikor számíthatunk rájuk. A városi használhatóságot egyébként több apróság is segíti: az autó fordulóköre szerencsére nem vészesen nagy, a segédvonalakkal ellátott tolatókamera parkolásnál igazán jól használható, a jobb tükörben pedig szintén elhelyeztek a mérnökök egy kis kamerát, ami szűk helyre való beálláskor is jól jön, valamint annak is sokkal kisebb az esélye, hogy megpadkázzuk a drága felniket. A futómű mellett az összkerékhajtás is ügyesen dolgozik: alapvetően elsőkerekes a Murano és a hátsó kerekekre csak akkor küld nyomatékot az intelligens hajtásrendszer, ha arra szükség van, ám alacsony sebességig gombnyomásra rögzíthetjük az összkerékhajtást. Senki se várja el azonban azt, hogy a Murano dagonyázásra termett: relatíve kis hasmagasságának, védetlen aljának és egyszerű összkerékhajtásának köszönhetően óvakodjunk a terepezéstől, ám ésszerű körülmények között nyugodtan rábízhatjuk magunkat, kiépített utakon és enyhébb terepen nagy valószínűséggel semmilyen körülmények között nem fogunk elakadni.


 Nem olcsó, ám értékarányos - galéria
Nem olcsó, ám értékarányos

A jót sajnos mindig is busásan meg kellett fizetni, ez pedig a Nissan Muranóra is igaz, hiszen (az őt sújtó óriási, 3,2 milliós regadónak is köszönhetően) legkevesebb 13 millió forintot kell a kereskedésekben hagyni a legolcsóbb, ám így is minden földi jóval felszerelt változat megkaparintásáért. A nálunk járt tesztautó ráadásul a jobban felextrázott változat volt, ami 13,75 millió forintba kerül, erre pedig rájött még a 168 ezres metálfényezés és a vezeték nélküli fejhallgatókkal is élvezhető 650 ezres hátsó DVD-s szórakoztató központ (mely árán kívül azért sem tűnik túl jó befektetésnek, mert ezzel ugrik az amúgy alapáron járó kettős napfénytető), így ára elérte a 14,5 millió forintot. Ez rettentően sok pénz, ám ha azt nézzük, hogy hasonlóan felszerelve és motorizálva egy Q7-es Audi, egy X5-ös BMW, vagy egy ML Mercedes nagyjából 5-7 millió forinttal többe kerül, máris kevésbé borús a kép, ám ennek ellenére a modell kisebb presztízsének köszönhetően valószínűleg továbbra is egy ritkán látott jelenség lesz az utakon, ám ez a tény sokak számára különösen vonzó lehet.


Jó vétel - galéria
Jó vétel

A Murano engem mindenesetre meggyőzött. Különleges formavilágának köszönhetően igazán üde színfoltnak számít a kissé egyhangú, általában 3-4 modell által uralt kategóriában, ráadásul kevésbé rossz megítélésének hála kellemesebb is vele a közlekedés, mint a német vetélytársakkal. Ki merem jelenteni, hogy tudásban és minőségben bármelyik konkurensével összehasonlítva megállja a helyét. Egy takarékos, nyomatékos dízelmotor bemutatása biztosan nagyon jót tenne az eladásoknak, ám halkan megjegyzem, hogy akinek nem jelent komolyabb megterhelést a 12-13 literes fogyasztás finanszírozása, amúgy is jobban járna a csodás V6-os benzinessel, hiszen a motorhang és a járáskultúra bőven kárpótol azért a néhány liter üzemanyagért.



Központi adminiszrátor (a5)


nyomtatható változat nyomtatható változat ajánlás e-mailben ajánlás e-mailben ugrás a lap tetejére ugrás a lap tetejére
 
Hírek Fórumok Szavazások  
Ricky Martin In Golden Beach otthona
Bemutatjuk Ricky Martin Floridai otthonát.
Magyarország legjobb strandjai

Teljesíthetetlenül nehéz feladatba fogtunk: Magyarország legjobb strandját keressük.

Az ékszerpiac legújabb trendjei
Megnéztük, hogy idén milyen trendek meghatározók az ékszerdivatban,
Tabu téma: Az önkielégítés Vol.1. 18+
Ez olyan izé téma. Senki sem beszél arról, hogyan kell saját magunkat orgazmushoz juttatni,
Nem minden mozdulatunk jelent szexuális szándékot
A pasik jóval gyakrabban érzik úgy, hogy a velük bájcsevegő nőnek sem jár más az eszében,
Útvesztő számukra a világ: bővebben az autizmusról
A világ nagyrésze 1988, azaz az Esőember film óta tud az autizmus létezéséről,
Le a stresszel!
Kimerültség, görcsösség, idegesség – mindenki másképp reagál a stresszre.
Hol a piercing? – fotókkal
Aki megkedveli a piercinget, nem elégszik meg az orrba vagy köldökbe tehető testékszerrel.
Sexi 18+
Az erotikus tartalom miatt az oldalt csak 18 éven felüliek látogathatják!
Jessica White még mindig ellenállhatatlanul szexi! - fürdőruhás fotók
Egy percig sem volt kérdéses, hogy Jessica White is szerepelni fog a Sports Illustrated fürdőruha kiadásában.
Legyen a kezdőlapom | Hozzáadás a kedvencekhez | Médiaajánlat | Impresszum | Felhasználási feltételek | Szerzői jogok
Copyright © 2008. Citistar. - All rights reserved.