Belépés Regisztráció | Elfelejtett jelszó
2018. November 15. Csütörtök, Albert, Lipót
   
SZAKMAI ELIT DÍJÁTADÓ
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2018
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2017
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2016
KITÜNTETÉSEK - DÍJAK 2015
EXKLUZÍV INTERJÚK
PR CÉGBEMUTATÓ
AUTÓ - MOTOR
FASHION
GASZTRONÓMIA - KIVÁLÓ MAGYAR BORÁSZ
FOTÓ
ÉRDEKESSÉGEK - TATTOO
OTTHON
SZÉPSÉG & EGÉSZSÉG

CINESTAR - A CITISTAR.HU videogaléria
a Videótartalmak feltöltése folyamatban, a galéria hamarosan indul...

Egészséges étrend tippek

Az egészséges étrend alapja a változatos, vegyes, kiegyensúlyozott táplálkozás. Ezt azonban könnyebb leírni, mint betartani, mondják a szkeptikusok, pedig egy kis odafigyeléssel sokat változtathatunk étkezési szokásainkon..

Az egészséges étrend cikkünkben már részleteztük az alapokat – azonban a szénhidrát, fehérje, zsírsavak megfelelő aránya és a vitaminok, ásványi anyagok jelentősége mellett talán az élelmiszerek minősége a legfontosabb. Például a finomított lisztből készült kenyér is szénhidrát, de sok tápanyagot nem tartalmaz, de a túlfőzött zöldségek sem érnek sokat.

Íme néhány tipp egy egészséges étrend összeállításához:

  • Először is, a kamrát, hűtőszekrényt, fagyasztót „méregtelenítsük” az egészségtelen ételektől, és vásároljunk egészségtudatosan új alapanyagokat!
  • Csakis teljes kiőrlésű gabonaféléket vásároljunk - mellőzzük a finomított lisztet, fehér rizst. Ezek „üres kalóriák”, amelyek gyorsan felemelik a vércukor szintet és éhséghez vezetnek. Szinte minden receptben lehet ezeket helyettesíteni alacsony Glikémiás index-szel rendelkező gabonafélékkel, amelyekből liszt és tészták is készülnek. Ilyen pl hajdina, barnarizs, rozs, tönkölybúza, árpa, köles, zabpehely.
  • A finomított cukor is üres kalória, semmi tápanyagot nem tartalmaz. Helyettesítsük barnacukorral, de inkább gyümölcscukorral, mézzel, juhar sziruppal vagy agavé sziruppal.
  • Legyen otthon mindig sok friss gyümölcs és zöldség – a fagyasztott zöldségekben állítólag több a vitamin, így érdemes több, különböző fajtát tárolni a mélyhűtőben.
  • A bio nem mindig jobb – egy zöldségárunál vásárolt szezonális, helyi élelmiszerben több a tápanyag, mint egy messziről importált bio zöldségben vagy gyümölcsben – félkész, kész ételeken pedig alaposan át kell tanulmányozni a hozzávalókat!
  • Kerüljük a tökéletesen tündöklő zöldségeket, gyümölcsöket – ezeknek magas a vegyszertartalmuk, és-vagy tartósítószeres viasszal fényezik őket (sok fényes alma pl. 9-12 hónapos is lehet!)
  • Húsok vásárlásánál figyeljünk az állatok tartási módjára – minél olcsóbb egy hús, annál valószínűbb, hogy az állat nem látott napvilágot, és valószínűleg fehérje-dús tápszereken és antibiotikumokon élt. A húsok ízén sokszor érezhető az állatok étrendje. Inkább együnk kevesebb húst, de jobb minőségűt – és kerüljük a virsliket, felvágottakat, előre bepácolt húsokat.
  • Halak vásárlásánál fontos a hal frissége, ha halszaga van, azt ne vegyük meg. Tengeri halaknál jobban járunk, ha fagyasztott terméket vásárolunk. Továbbá figyeljünk arra, hogy a hús és bőr között ne legyen zsírréteg, ez azt jelenti, hogy a hal tenyésztett és nem volt sok tere úszni. Lazac>>
  • A legtöbb olaj és margarin hidrogénizált, ezért olajak vásárláskor válasszunk hidegen sajtolt növényi olajakat,  vajat és liba-kacsazsírt. 
  • Tejtermékek közül válasszunk zsírszegény ételeket – joghurt, kefír, túró nagyon fontos fehérjeforrás, a sajtokat csak moderálva fogyasszuk. A tejfogyasztás körül folyamatos a vita a dietetikusok és orvosok körében, sokak szerint fontos a fogyasztásuk, különösen gyerekek és nők számára, mások szerint az emberi szervezet nem képes feldolgozni a tejfehérjét, amely többféle betegséghez vezethet.
  • Minden napra legyen elegendő mag, dió vagy mogyoró – a magyar olcsó dió ugyanúgy hasznos, mint a drágább mandula vagy pisztácia, bár a brazil diónak különös magas a szelén tartalma!
  • Az édesség nem bűn – de inkább legyen jutalom. Léteznek nagyon finom egészséges sütemények is, de ezeket házilag jobb elkészíteni.
  • Készítsünk előre szószokat, mártásokat, amiket le lehet fagyasztani. Így könnyen tudunk gyors ebédet vagy vacsorát készíteni, ami egészséges is.
  • Ne csak az alapanyagokra figyeljünk, hanem a konyha eszközökre és a főzési módszerekre is. Kerüljük a műanyagban, alumíniumban való főzést, tárolást – az ételeket sütés helyett pároljuk, gőzöljük, vízben főzzük,  vagy esetleg grillezzük. Egészséges konyha>>

Az egészséges étrend összeállítása után a következő részben ahhoz adunk tippeket, hogy miképp lehet egy egészséges étrendet megvalósítani könnyen, gyorsan és olcsón.


Központi adminiszrátor (tutitippek)


nyomtatható változat nyomtatható változat ajánlás e-mailben ajánlás e-mailben ugrás a lap tetejére ugrás a lap tetejére
 
Hírek Fórumok Szavazások  
Buja tippek távkapcsolatban élőknek
Messze él tőled a párod? Vagy csak jó néhány hétre elutazott?
Medencés party szép lányokkal - Képek
Ez egy nagyon kellemes medencés buli!
Bikinis szépségek kézenállása - Képek

Nézd meg a lányokat kézenállás formában.

Tabu téma: Az önkielégítés Vol.1. 18+
Ez olyan izé téma. Senki sem beszél arról, hogyan kell saját magunkat orgazmushoz juttatni,
Rozgonyi István - Bodrogkeresztúri Rozgonyi pincészet
Kiváló magyar borász - Interjú Rozgonyi Istvánnal, a bodrogkeresztúri Rozgonyi pincészet borászával
A világ legfurcsább kávézói
Ön megkóstolná a világ legdrágább kávéját,
Olcsóbbak lettek a topmodellek
Mi a különbség a nők és a férfiak között?
A nők és a férfiak különböznek egymástól, ez vitathatatlan és szemmel látható tény.
Értékes veterán autókat találtak a gazban
Több mint 30 ritka és értékes autót találtak Norfolkban egy elhagyatott telken,
Mutációk – Ökológia a pokolba 18+

Legyen a kezdőlapom | Hozzáadás a kedvencekhez | Adatkezelési tájékoztató | Impresszum | Felhasználási feltételek | Szerzői jogok
Copyright © 2008. Citistar. - All rights reserved.